4+ tips voor social media - Hans De Boeck
667
post-template-default,single,single-post,postid-667,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,pitch-ver-1.6, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

4+ tips voor social media

q

4+ tips voor social media

1) Zet uw huidige klanten in via social media

De beste manier om nieuwe klanten aan te trekken is door oude klanten in te zetten. Je huidige klanten zijn al tevreden over je producten en diensten en zijn bijgevolg volledig overtuigd van de service van jouw organisatie. Deze ervaring kan je inzetten om nieuwe klanten aan te trekken.

Door je bestaande klanten te betrekken in jouw social media-campagnes zorg je voor mond-tot-mondreclame die veel resultaat kan opleveren. Bied je huidige klanten een proefproduct of -periode van je product of dienst en vraag hiervoor een recensie op hun social media-accounts via Facebook of Twitter.

De volgers en vrienden van deze klanten zullen zien dat je bestaande klanten zeer tevreden zijn over jouw bedrijf en ze zullen op jouw website gaan kijken voor meer informatie. Op dat moment moet jij deze nieuwe bezoekers proberen om te zetten naar klanten en over enkele maanden moet je het gehele proces proberen te herhalen.

2) Blijf constant

Wanneer je recentelijk bent gestart met het inzetten van social media is het moeilijk om direct een grote groep aan volgers op te bouwen. Geef echter niet op en blijf doorgaan met het plaatsen van interessante artikelen en nieuwsberichten. Plaats ook regelmatig een unieke aanbieding op social media om nieuwe klanten aan te trekken en te zorgen dat je meer volgers krijgt.

Door actief te blijven zien andere gebruikers dat je veel te bieden hebt. Dit leidt niet alleen tot een significante groei aan geïnteresseerde volgers maar biedt ook de mogelijkheid om in contact te komen met je doelgroep. Hoe langer je actief berichten blijft plaatsen hoe groter de kans dat je een mooie groep aan volgers opzet.

3) Blijf niet te zakelijk op social media

Het is gemakkelijk om vooral zakelijke berichten op Facebook en Twitter te plaatsen. LinkedIn is bijvoorbeeld van oorsprong een zakelijk netwerk. Maar door net als vrijwel alle andere bedrijven deze strategie te gebruiken is het moeilijk om er echt tussenuit te springen.

De beste manier om minder zakelijk te zijn op social media is door regelmatig een leuk en humoristisch bericht te plaatsen. Heeft je onderneming recentelijk een leuk moment meegemaakt? Zijn er grappige of interessante ontwikkelingen binnen je markt? Is er iets misgegaan tijdens het productieproces? Het zijn allemaal berichten die aan je doelgroep tonen dat jouw onderneming verder gaat dan het standaard zakelijke verhaal.

Door humor met zakelijk te combineren krijg je vaak de beste berichten die er boven uitspringen. Dit helpt je om de juiste doelgroep te bereiken en ook veel meer geïnteresseerde volgers op Twitter, Facebook en LinkedIn te krijgen.

4) Bouw een relatie op met gerelateerde bedrijven

Ben je als bedrijf actief binnen een markt waar andere interessante bedrijven met een grote social media-doelgroep aan gerelateerd zijn? Dan kan je dit  gegeven gebruiken om er voor te zorgen dat je meer naamsbekendheid op social mediavlak krijgt. Hoe groter de doelgroep van de andere partij hoe sneller ook jouw social media-accounts kunnen groeien.

Door samen te werken met deze bedrijven (door bijvoorbeeld samen een onderzoek uit te voeren, een product te maken of een actie te starten) zullen meer gebruikers jouw bedrijf zien en zal je naamsbekendheid stijgen. Dit helpt je om een grotere groep gebruikers aan jouw bedrijf te verbinden.

Besluit

Met een ruime ervaring binnen de social media-markt ben ik een vooruitlopende partner om jouw online rendement te verbeteren en er zo voor te zorgen dat je meer internetgebruikers kunt aantrekken. Dankzij unieke en creatieve strategieën help ik jouw onderneming via online mogelijkheden te groeien en je omzet te verhogen.

Je kan me altijd contacteren via de contact pagina.

No Comments

Leave a Comment: